Aon Nederland rondt overname Unirobe Meeùs Groep af

Nederlandse klanten profiteren van gebundelde krachten

Rotterdam, 1 november 2017 - Risico- en verzekeringsadviseur Aon Nederland en Unirobe Meeùs Groep (UMG) bundelen vanaf vandaag hun krachten. De ondernemingsraden hebben hun advies uitgebracht om de aankoop van UMG door Aon te realiseren. De Autoriteit Consument & Markt en de Autoriteit Financiële Markten hebben de noodzakelijke goedkeuringen gegeven voor deze transactie.

De overname markeert het begin van een nieuw tijdperk en is de grootste in zijn soort in de Nederlandse intermediaire markt. Klanten van Aon en UMG worden bediend door de marktleider in alle business-to-business marktsegmenten in Nederland. Door de bundeling van krachten wordt met name de positie van het bedrijf binnen het mkb en de consumentenmarkt versterkt. Klanten profiteren van de kracht van een grote risico- en verzekeringsadviseur met een uitgebreid productportfolio, internationale kennis en ervaring, en lokale aanwezigheid. De schaalgrootte van de nieuwe organisatie brengt bovendien meer inkoopkracht met zich mee en mogelijkheden om nog meer te investeren in technologie, talent en innovatie.

De nieuwe Aon-organisatie profileert zich met twee clusters: één die alle kennis bundelt van consumenten en het midden- en kleinbedrijf en één met een sterke focus op grote ondernemingen en multinationals.

Beeldmateriaal
Klik voor high-res versie

Bovenstaande tijdlijn toont de geschiedenis van Aon en UMG in Nederland. De afbeelding is in hoge resolutie te downloaden door erop te klikken.

Klik voor high-res versie
Het officiële tekenmoment van de overname van UMG door Aon. Van links naar rechts op de foto: Rutger Zomer, CFO Aegon Nederland, Maarten Edixhoven, CEO Aegon Nederland Marc van Nuland, CEO Aon Risk Solutions en Rogier Sparreboom, CFO Aon Benelux.

Internationale en lokale expertise gebundeld
“Bedrijven krijgen steeds meer te maken met nieuwe risico’s. Organisaties die internationaal opereren, zijn gebaat bij kennis van de lokale markt. Om succesvol te ondernemen is dus een adviseur nodig die de wereld van de lokale ondernemer én de wereld van de internationale risico’s goed kent,” zegt Marc van Nuland, CEO Aon Risk Solutions en Country Manager van Aon Nederland. “Beide bedrijven hebben van oorsprong Nederlandse wortels en staan middenin de samenleving.”

“Risicomanagement gaat over veel meer dan verzekeren, we willen klanten totaaloplossingen bieden,” zegt Coen Mom, CEO van UMG. “Met de overname door Aon vinden onze klanten straks alle expertise die voor hen relevant is onder één dak. Wat daarbij helpt is dat bij beide organisaties de persoonlijke relatie met klanten voorop staat.”

Aon plc (NYSE:AON) is een toonaangevende wereldwijde dienstverlener op het gebied van risk, retirement en health. Aon analyseert de personele risico’s en bedrijfsrisico’s, geeft passend risicoadvies, zorgt voor de (financiële) oplossing én is er als een incident de bedrijfscontinuïteit bedreigt. Zo helpen wij klanten succesvol te ondernemen.

Aon heeft in Nederland 31 locaties met 2.900 medewerkers en wereldwijd meer dan 50.000 medewerkers in ruim 120 landen. Ga voor meer informatie naar www.aon.nl.