Hans Groot benoemd tot Chief Broking Officer Aon Risk Solutions

Rotterdam, 6 oktober 2017 - Hans Groot (53) wordt per 1 november benoemd tot Chief Broking Officer (CBO) en lid van de directie van Aon Risk Solutions. Met deze benoeming legt hij zijn taken neer als CCO/COO van Aon Benfield Netherlands.

Klik voor high-res versie

Hans heeft meer dan vijfentwintig jaar ervaring in de verzekerings- en herverzekeringsindustrie. Hij was eerder werkzaam als CEO Europa bij schade-expert Cunningham Lindsey. Daarvoor was hij werkzaam bij de Delta Lloyd groep in diverse management- en directiefuncties in binnen- en buitenland.

Hans Groot: “De samenwerking en kennisdeling tussen Aon Risk Solutions, Aon Benfield en Aon Hewitt wordt steeds sterker. Ik zie er naar uit dit in het belang van onze klanten en markten een extra push te gaan geven. We hebben zoveel mooie integrale oplossingen en die willen we natuurlijk delen.”

Marc van Nuland, Country Manager Aon Nederland en CEO Aon Risk Solutions: “Wij zijn blij dat wij met Hans een CBO hebben benoemd die afkomstig is uit onze eigen organisatie. Met zijn grote staat van dienst is hij uitermate geschikt voor deze functie en van enorme waarde voor de verdere ontwikkeling van de dienstverlening van Aon. Samen met Deputy CBO Armand Hoftijzer zal Hans onze broking-strategie voortzetten.”

Aon plc (NYSE:AON) is een toonaangevende wereldwijde dienstverlener op het gebied van risk, retirement en health. Aon analyseert de personele risico’s en bedrijfsrisico’s, geeft passend risicoadvies, zorgt voor de (financiële) oplossing én is er als een incident de bedrijfscontinuïteit bedreigt. Zo helpen wij klanten succesvol te ondernemen.

Aon heeft in Nederland 8 vestigingen met 1.540 medewerkers en in 120 landen meer dan 50.000 collega’s. Ga voor meer informatie naar www.aon.nl.