Jaarcijfers Aon Nederland 2016: marge verbeterd, omzet licht gedaald

- Verkoop niet strategische portefeuilles en marktomstandigheden drukken omzet
- Omzet groeit in 2017 zowel organisch als door acquisitie

Rotterdam, 21 september 2017 - Risicoadviseur en verzekeringsmakelaar Aon Nederland zag de omzet in 2016 licht dalen tot 229 miljoen euro. Deze daling is grotendeels gerelateerd aan de verkoop van niet strategische portefeuilles en een omzetdaling op de pensioendienstverlening.

De omzet van de risicodienstverlening is gelijk gebleven. Dat komt onder meer door de sterke groei van de Affinity- en Health & Benefits-diensten. Door een strategische herijking van de portefeuilles verbeterde de marge sterk. De omzet gerelateerd aan pensioendienstverlening daalde zoals verwacht als gevolg van negatieve marktomstandigheden.

“We hebben als organisatie tijdig geanticipeerd op marktontwikkelingen zoals de consolidatie van pensioenfondsen en het omschakelen van provisie- naar fee-beloningen,” zegt Marc van Nuland, country manager van Aon Nederland. “Voor de herverzekeringsdiensten van Aon was 2016 wederom een jaar van omzetgroei en een gezonde marge. Het jaar laat zich typeren door Solvency II gedreven keuzes tot kapitaaloptimalisatie en herverzekeringsoplossingen die daarop aansluiten. We zijn blij met de algehele margeverbetering waardoor we verder kunnen investeren in mensen, technologie en adviesdiensten.”

Risicodienstverlening groeit in 2017
De verplichtingen van Aon ziet in 2017 een duidelijke omzetverbetering. “We groeien weer behoorlijk en laten daarnaast een gezonde margeverbetering zien. Dit komt onder meer doordat we vorig jaar de servicetaken hebben gecentraliseerd. Daardoor kunnen we onze diensten nu beter en efficiënter uitvoeren. Daarnaast zijn we volop bezig met de voorbereiding van de voorgenomen acquisitie van UMG. Een acquisitie waar we zeer verheugd mee zijn,” zegt Van Nuland.

Aon plc (NYSE:AON) is een toonaangevende wereldwijde dienstverlener op het gebied van risk, retirement en health. Aon analyseert de personele risico’s en bedrijfsrisico’s, geeft passend risicoadvies, zorgt voor de (financiële) oplossing én is er als een incident de bedrijfscontinuïteit bedreigt. Zo helpen wij klanten succesvol te ondernemen. Aon heeft in Nederland acht vestigingen met 1.540 medewerkers en meer dan 50.000 medewerkers in ruim 120 landen. Ga voor meer informatie naar www.aon.nl