Aon Benelux nieuwe subregio onder leiding van CEO Philip Alliet

Rotterdam, 5 juni 2024 - België, Nederland en Luxemburg gaan bij Aon per 1 september een nieuwe Benelux subregio vormen. De huidige CEO van België en Luxemburg, Philip Alliet, gaat de nieuwe subregio leiden. Leonique van Houwelingen, de huidige CEO van Aon Nederland, blijft binnen de nieuwe subregio aan als Senior Adviser voor Aon Nederland om te zorgen voor een goede overdracht naar de nieuwe Benelux subregio. De regelgevende instanties en de ondernemingsraad zijn hierover geïnformeerd.

Leonique van Houwelingen zegt: “De aanstaande veranderingen hebben mij doen besluiten dat het tijd is om verder te gaan als Senior Adviser binnen Aon Nederland. Als onderdeel van de nieuwe subregio laat ik de aansturing van Aon Nederland achter in de bekwame handen van Phillip Alliet. De succesvolle transformatie is een degelijke basis om op verder te bouwen. Ik ben al mijn Nederlandse collega's zeer dankbaar, zij hebben mijn tijd als CEO van Aon Nederland heel bijzonder en uniek gemaakt.”

Gerard Hoetmer, voorzitter van de Raad van Commissarissen Aon Nederland, zegt: “We zijn Leonique zeer dankbaar voor haar inzet, waardevolle bijdrage en het succesvolle leiderschap van het team tijdens de transformatie die Aon de afgelopen 20 maanden heeft doorgemaakt. Wij zijn blij dat zij als Senior Adviser aan Aon verbonden blijft en ervoor zal zorgen dat er een goede overdracht plaatsvindt aan Philip Alliet, de nieuwe CEO van de subregio Benelux."